1. What is the best English teaching method in your opinion?
☞I think TPR is the best English teaching method. It is suitable for Elementary school students because this teaching method includes physical activity with (English) teacher's order. Teacher can give a simple English sentence then, students can act the same as teacher's offer - if they understand it. It means that students can act through their understanding about teacher's words. Teacher can check and manage the stream of the lesson because if student don't understand teacher's words they can't act anything. According to the number of acted students, teacher can control the level of the class. Then, this period of students like physical activity so, they are interested in this kind of teaching method with English. Students do class's activities or task aggressively. that's why I think TPR is the best English teaching method.
→ 당신 생각하는 가장 좋은 영어 교수 방법은 무엇인가?
내 생각에 TPR이 가장 좋은 영어 교수 방법이다. 이것은 초등학생에게 적절하다 왜냐하면 이 교수 방법은 신체 활동을 포함하고 있기 때문이다. 교사는 간단한 영어 문장을 제시하고 학생들은 그에 따라 행동을 한다 - 만약 그들이 교사의 명령을 이해했다면. 이것은 학생들은 그들이 이해한대로 행동할 수 있다는 것을 의미한다. 그러므로 교사는 수업의 흐름을 확인하고 조정할 수 있다. 왜냐하면 만약 학생들이 교사의 명령을 이해하지 못했다면 어떠한 행동도 할 수 없기 때문이다. 행동을 취한 학생 수에 따라 교사는 수업의 수준을 조절 할 수 있다. 게다가, 이 시기의 학생들은 신체활동을 좋아한다, 그래서 이러한 방법으로 영어를 배우는 것에 학생들은 흥미를 가질 것이다. 결국 학생들은 수업 활동과 과업에 적극적으로 참여 할 것이다. 이것이 내가 TPR을 가장 좋은 영어 교수법이라고 생각하는 이유이다.
2. What is your notion of the education?
☞I think education is learning - something old and new. It includes knowledges, customs, emotions, morals, cultures and so on. These days, everything is changing very quickly so, we have to teach students how to live this age of the chaos, the frontiers of the science, information update ect.
I believe students can do anything and can be anyone if they really want to. It means they have lots of potential faculties. Teacher should guide or help them properly. As you know, every students have variety talents personally so, teacher should find out their potential abilities. This kind of teacher's concern helps students for finding or recognizing of their possibilities.
당신의 교육관은 무엇입니까?
나는 교육은 뭔가 새로운 것과 익숙한 것을 배우는 것이라고 생각합니다. 거기에는 지식, 관습, 감정, 도덕, 문화 등이 포함됩니다. 오늘날, 모든 것들이 너무 빨리 변해가고 있습니다. 그러므로 우리는 학생들에게 이 혼돈의 시대, 최첨단 과학의 시대 그리고 첨단 정보의 시대를 살아가는 방법을 가르쳐야 합니다. 나는 학생들이 무엇이든 할 수 있고 무엇이든 될 수 있다고 믿습니다 - 만약 그들이 그렇게 되길 원한다면. 이것은 학생들은 수많은 잠재능력을 지니고 있음을 의미합니다. 교사는 그들을 적절하게 돕거나 혹은 지도해야 합니다. 당신이 알다시피, 모든 학생들은 각기 다양한 재능을 지니고 있고, 교사는 그들의 숨겨진 재능을 찾아야 합니다. 이러한 교사의 관심은 학생들이 그들의 가능성을 인지하는데 많은 도움이 될 것입니다.
3. Suggest some activities which can improve fluency and explain the reason.
☞First, we can use games to improve fluency. Because they must contribute to language proficiency in the same way by getting the learners to use language in the course of the game. They can be used to provide the learners with opportunities to use language rather than simply practise it. That is, they are concerned with fluency rather than accuracy. Such games normally involve a task of some kind and the learners have to use language to complete task
In addition, games are able to change classroom in the EFL context into a authentic communicative situation. And They enable the students to have a desire to communicate. They use English as the means of achieving a purpose of games.
Other ways of improving fluency is by role-play, simulation, and other drama techniques. In many cases, these techniques are similar to real-life language uses. The advantage of role-play lies in the fact that the use of language is likely to include the full complexity:(for example) emotional overtones, posture, gesture, and appropriate actions. (=간단히 하면, These techniques provides a natural language experience.) They are also effective in thar elementary school students are interested in performing other people's role. I've read the study before. This study investigated the effect of English teaching through drama in communicative competence. It showed the experimental group was significantly higher in grammar, vocabulary, fluency, comprehension, and pronunciation.
너무 긴가? 좀 영어교육 분야인 것 같아서 책 찾아보고 한 거에요. 제가 예를 든건, 게임 이랑 역할극 정도인데, 더 구체적으로 예를 들수도 있을 것 같네요. 글구 중복되는 말이 많을 꺼에요. 다양한 표현을 보는게 좋을 것 같아서.. 자기에게 맞는 걸로 선별해서 보시는게 좋을 듯합니다.
4. What do you think about the unification of country?
☞ Unification of North and South Korea should be realized through our people. The reason is that we are all unitary race and dispersed family members had the misfortune to be broken up. Our students are trying to unify the county because they get along with North people in the future. So, we have a important role in teaching them. A recent survey has shown that students are likely to be indifferent to unification of county. They don't know why we should try to unify a nation. The first goal is to have students think that we are the same race. And we'll provide students with information about the culture and life of North Korea. Finally we should encourage them to participate in the campaign helping North people
5. Tell me about yourself.
☞ I'm ○○○. I was born in Masan in 1979. There are parents, 2 sisters, 1 brother and me in my family. As for my character, my friends and professors would say that I'm friendly, creative, and most of all dependable.
My hobby is reading books. By reading books, I can have many indirect experience.
Next, I like listening music. Especially I like children's song. It makes me happy and joyful. On weekends, I go to movies with my friends. The most impressive movie for me is ‘Holland Office’. Because the teacher in this movie aided students to find their talent. Like this, I want to be a good teacher. I love children. Love is the most important thing of the education. So I'm going to play a role in teaching children as a guidance and helper.
6. Explain about ‘teaching method’ and ‘teaching materials’.
☞ Teaching method is a particular way of teaching English. It covers all the writing, reading, speaking and listening skills for communication. Not only are they introduced to formal language structures, but also stimulated to use them in a variety of authentic situations.
Teaching materials are things that are needed in order to do communicative activities. It's very important to use a lot of materials which can attract student's attention.
7. 통일이 필요합니까 ? 왜 ?
Q : Is the unification of Korea necessary ? Why ?
A : Yea, it's definitely necessary. There would be lots of reasons for it. In my opinion, the unification (of Korea) will contribute to the peace of the world as well as of the East Asia. We, Korean can live in peace only when the fear of war disappear. and the division of country has brought about a great economic loss to both South and North Korea. The unification can put an end to the wasteful military competition. And the unified Korea can make united efforts to achieve the economic development and the prosperity of nation.
8. 지구촌 시대에 우리가 해야 할 일은 ?
Q : What should we do in the age of global village ?
A : In the age of global village, countries are getting closer and closer. Thanks to the development of traffic and communication technology, every country and people knows each other better than the past. But still there are a lot of misunderstandings among countries and people. So, we should try to let the world know and understand us better. In order to do so we should promote active exchanges in every part including culture, economy and so on.
9. What are your the happiest memory and the saddest memory? (가장 행복했던 기억과 행복한 기억은?)
☞ When I was young, my dream was to be an elementary school teacher. So I remember I was the happiest when I became a college student of the busan national university of education. So this interview is important for me to come true my dream.
(나의 어릴 적 꿈은 초등학교 교사였습니다. 그래서 내가 생각하는 가장 행복했던 기억은 부산교육대학에 입학한 것이죠. 그런 이유로 지금의 인터뷰는 나의 꿈을 실현시키는 데 중요한 것입니다.)
I remember I was the saddest when my father was taken to the hospital due to high blood pressure. I think the family is more valuable than any other things. So we were shocked at our
father's sudden stroke. At that time, I felt strongly the love of all family members.
(나의 가장 슬펐던 기억은 아버지가 병원에 입원하셨을 때였습니다. 저는 가족을 무엇보다 소중하게 여깁니다. 아버지의 갑작스런 입원은 우리가족을 놀라게 했죠. 그 순간 저는 가족들에 관한 사랑을 깊이 느꼈죠.)
10. During the class, how do you guide the student who has troubles? (수업시간에 말썽을 피우는 학생에 대해 어떻게 대처하겠는가?)
☞First of all, it is important to catch the reason why he makes noisy. If he feels the class isn't interested, the teacher has to make an effort to give him funny things. I'd like to suggest these, for example to sing together, to play role activity, to participate communicative activity.
(먼저 학생이 말썽을 피우는 원인을 파악하는 것이 중요합니다. 만약 학생이 수업이 재미없다고 느낀다면 교사는 학생의 흥미를 유발시킬 수 있도록 노력해야 합니다. 저는 다음과 같은 방법을 제안합니다. 예를 들어 노래를 부르거나, 역할놀이 활동을 하거나 의사소통 활동에 참여시키는 방법이 있겠죠.)
11. 영어를 두려워하는 학생에 대한 지도방법은?
How do you teach to the student who are afraid of the English?
영어를 두려워하는 학생을 지도하기 위해서는 영어에 대한 흥미를 느끼도록 하는 것이 가장 중요하다.
To teach a student who is afraid of English, it is the most important thing to make them feel interest in English.
첫째, 교사가 영어 수업에 노래, 챈트, 게임, 스토리텔링 등을 함으로써 학생들은 영어에 흥미를 가질 수 있다.
First, students can be interested in English by singing, chanting, playing games, and storytelling.
둘째, 교사가 학생들에게 긍정적인 피드백을 주는 것도 학생들의 영어에 대해 흥미를 갖게 하는 방법이 될 수 있다.
Second, it can be a method that the students are interested about English when the teacher gives the students a positive feedback.
셋째, 영어에 흥미를 갖게 하기 위해서는 교사가 학생들에게 친숙하고 쉬운 문장으로 접근할 필요가 있다.
Third, to be interested in English, a teacher needs to approach the class by teaching them familiar and easy sentences.
이 세가지 방법을 이용하여 학생이 영어에 흥미를 가지게 될 때 학생들은 영어를 두려워 하지 않게 될 것이다.
Using these three methods, a teacher can make the class interested in English, and also make them brave in English.
12. 고등학교 당시 좋아했던 과목과 좋아한 이유는?
What was your favorite subject in your high school?
내가 고등학교 때 가장 좋아했던 과목은 국어였다.
When I was in high school, the subject that I liked most was a the Korean language subject.
그 이유는 첫째 우리말과 글이라는 자부심 때문이다.
The reason why l liked the Korean language subject is it's our languge and that makes me pride.
세계의 여러 나라 가운데에서 우리의 언어가 있다는 사실이 나를 우쭐하게 만들었으며 어릴 때부터 오랜 기간 공부를 했기 때문에 가장 친숙한 과목이었기 때문이다.
The fact that there is our language among the world, that made me proud.
And because that I have studied for a long period from infancy, it was the most familiar subject.
둘째, 국어교과서에 나오는 작품들을 접하면서 간접경험을 할 수 있어 좋았다.
Second, Korean language time was good for me because I could a indirect experience from an production.
셋째, 국어선생님께서 내게 글재주가 있다고 칭찬해 주셨기 때문에 국어를 더욱 좋아하게 되었다고 생각한다.
Third, because the Korean language teacher praised me that I have literary talent, that made me more closer to the Korean language subject.
이러한 세가지 이유 때문에 나는 국어 공부를 열심히 하였고 지금도 국어에 대해 여전히 관심을 가지고 있다.
Because of these three reasons, I studied Korean language hard and even now I still interested in Korean
13. How do you teach to student who use conglish?(콩글리쉬를 사용하는 학생을 어떻게 지도하겠는가?)
☞First, teacher will try to speak correct English every day.
And some students who spoke conglish realize their errors.
when they speak conglish, a teacher remember the errors.
and then a teacher advises the usage of correct English at the closing time.
I think that is good idea using a true and false game. It means that
students find the right English expression! by themselves.
14. What is your background of growing?(당신의 성장배경은?)
☞I was born in Masan, but I grew up in Busan.
There are OO of us.( 우리가족은 몇 명입니다)
when I was young, I always have a quarrel into my brother and sisters.
We were compete to eat too much , take a better things.
( 우리는 서로 많이 먹으러 하고, 서로 좋은 것을 가지기 위해서 다퉜습니다)
Little by little we grew up, we took care of each other. if I had difficult problem,
my sisters always helped me.
I often like to play games. Especially, I used to play that is a teacher's game. we make a role of teacher and students. Even if a short role-play game, I was very happy. Because it was not only feeling happiness but also finishing our homework.
At that time, I felt that teaching who someone was very charming.
Now, I hope that I'll a real teacher not any more a character of the game in childhoods.
15. What is the problem of the education in Korea? (우리나라 교육의 문제점)
☞In my opinion, most of Korean have that the first consideration in the university entrance examination.( 제 의견으로는 대다수의 한국 사람들이 모든 것을 대학 입시 위주로 생각한다는 것입니다.)People say that it "entrance examination evil" (사람들은 그것을 가리켜 입시지옥이라 말하기도 합니다.) People think if their children enter and graduate one of the leading school, they are ensured their success.(사람들은 그들의 자녀들이 명문 eigkr을 입학, 졸업만 하면 그들의 성공이 보장된다고 생각합니다.) So they encourage their son and daughter to study, only study..(그러기에 그들은 자녀들에게 오직 공부만을 강요합니다.) I think it must by changed. We help our children to study freely and help their to achieve their vision.(이것을 바꾸어야 합니다. 우리는 우리의 자녀들이 자유롭게 공부할 수 있게, 그들의 비젼을 성취할 수 있도록 도와주어야 할 것입니다.)
16. Can you explain about you after 5 years? (5년 후 자기모습)
☞After 5 years.. I'll be in my late twenties.(5년 후면 나는 아마 이십대 후반일 것이다.)May be I teach my children in the elementary school with happy.(그리고 아마도 난 초등학교에서 아이들을 가르치고 있을 것이다.)Sometimes I will get angry with my students, but I will the good-natured teacher.(가끔은 학생들에게 화도 내겠지만 난 좋은 성품을 가진 교사가 돼 있을 것이다.)
17. Introduce your hometown to foreigners.(고향을 외국인에게 소개하기)
나의 고향은 부산입니다.
My hometown is pusan.
부산은 참 이중적인 도시입니다.
I think pusan has doble sides.
아름다운 자연과 오염된 자연, 착한 사람들 또 그렇지 않은 사람까지 말입니다.
One is a beautiful nature but the other is polluted nature.
and there are many good people but there are also bad people.
부산은 야경이 정말 아름답습니다.. 별은 보기 힘들지만요.
there has a beautiful night view of Seoul but you can not see many stars easily.
그리고 부산에는 여러가지 문화제, 박물관등이 있어서
문화적으로도 가치가 있다고 생각합니다.
I think pusan has many cultural items and many museums which are valuble for our country.
저는 부산을 좋아하고 사랑하며 그리고 동경합니다.
I like pusan. and love and have a longing for the city life.
더이상 오염되지 않는 부산이 되면 좋겠네요.
i hope pusan. won't pollute anymore.
18. How do you teach English in the class?(현장에 나가서 영어를 어떻게 가르칠 것인가?)
(19번의 좋은 교사 내용이 거의 일맥 상통하는 것 같아서 옥주꺼 붙였습니당..)
First of all, English teacher has to teach English to develop the communication ability in daily life according to enjoy various activities.(무엇보다도 영어 선생님은 다양한 활동을 통한 일상 생활에서 학생들의 의사소통 능력을 신장시킬 수 있어야 합니다.) Especially, it is important to extend the confidence in speaking in English at elementary school. (특히, 초등학교에서는 영어에 대한 자신감을 신장시켜주는 것이 중요하겠죠.) And the teacher has the goal that students understand the various cultures of foreign countries by contacting foreign languages.(그리고, 좋은 영어 선생님은 학생들이 다양한 외국문화를 이애할 수 있도록 하기 위한 목적을 가집니다.) Of course, A good English teacher teaches everything about English joyfully and has motivation skills.(물론, 좋은 영어선생님은 즐겁게 영어를 가르치고, 동기유발 기술을 지니고 있습니다.) Finally, that's the teacher who can understand and utilize various teaching-method.(마지막으로, 좋은 영어 선생님은 다양한 교수법을 이해하고 활용할 수 있습니다.)
19. What is the definition of a good English teacher?(좋은 영어 선생님이란?)
☞First of all, English teacher has to teach English to develop the communication ability in daily life according to enjoy various activities.(무엇보다도 영어 선생님은 다양한 활동을 통한 일상 생활에서 학생들의 의사소통 능력을 신장시킬 수 있어야 합니다.) Especially, it is important to extend the confidence in speaking in English at elementary school. (특히, 초등학교에서는 영어에 대한 자신감을 신장시켜주는 것이 중요하겠죠.) And the teacher has the goal that students understand the various cultures of foreign countries by contacting foreign languages.(그리고, 좋은 영어 선생님은 학생들이 다양한 외국문화를 이애할 수 있도록 하기 위한 목적을 가집니다.) Of course, A good English teacher teaches everything about English joyfully and has motivation skills.(물론, 좋은 영어선생님은 즐겁게 영어를 가르치고, 동기유발 기술을 지니고 있습니다.) Finally, that's the teacher who can understand and utilize various teaching-method.(마지막으로, 좋은 영어 선생님은 다양한 교수법을 이해하고 활용할 수 있습니다.)
20. Why do you want to be a teacher and what are your strengths as a teacher?(왜 교사가 되려고 하는가? 그리고 교사로서 당신의 장점은?)
☞ There is the saying that the quality of the education can not go beyond the quality of teacher.(교육의 질은 교사의 질을 넘을 수 없다는 말이 있습니다.) It means that the teacher' role is very important in the education.(교사의 역할이 중요하다는 뜻이죠.) Teachers bring up children's personality.(교사는 학생들의 인성을 성장시킵니다.) So, teachers contribute the growth of the country and the future.(그래서 국가와 미래의 성장에 공헌을 합니다.) I think that's of great value and I've decided to devote my life to be a teacher. ( 저는 교사가 되는 것이 매우 가치롭다고 생각하고 교사가 되기 위해서 내 삶을 헌신하기로 결심했습니다.) --->오버다ㅋㅋ
As a teacher, my strong point is the mind of loving children, itself.(교사로서 나의 장점은 학생들을 사랑하는 마음입니다.) I think that it's the power of teaching to children.(그것이 학생들을 가르치는 원동력이라고 생각합니다.) Also, it's the foundation of understanding and communicating with them.(또한 학생들을 이해하고 의사소통할 수 있는 토대가 됩니다.) I have dear experiences of teaching children as a private tutor, in the small institute and church.(저는 과외교사 또는 작은 학원과 교회에서 학생들을 가르친 경험이 있습니다.) At that time, I considered a lot about the interaction and the relationship between teacher and student.(그 때 저는 교사와 학생의 상호작용과 관계에 대한 고민을 많이 하였습니다.) And I thought that the most important thing is the mind of loving children. (그리고 저는 가장 중요한 것은 학생들을 사랑하는 마음이라고 생각했습니다.) This my mind is more important than other teaching skill and my talent.(이러한 마음이 여타의 교수법이나 저의 재능보다 더욱 중요합니다.) Finally, I'll be a teacher who has the
educational passion purely.(저는 순수한 교육적 열정을 지닌 교사가 될 것입니다.)
21. 자신이 근무하고 있는 학교에 외부인사가 왔을 때 초등학교의 시스템에 대해서 설명할 수 있는 사항 3가지 이상을 말해 보시오.
(When external persons visit in your elementary school, talk about system of elementary school more than three. )
☞One teacher teaches most subjects. (한 교사가 대부분의 교과를 가르친다.)
Every teacher is in charge of all grades class in rotation.
(모든 교사가 돌아가면서 전학년을 맡는다.)
There are nearly thirty-five of students in a class.
(학급당 인원수는 보통 35명이다.)
22. 미국인 제임스와 새벽 6시에 만나서 조깅을 하기로 했는데 개인적인 사정이 생겨서 못나가게 되어 집으로 전화를 해도 받지를 않아 자동응답기에 메시지를 남기기로 했다. 약속을 지키지 못하는 이유와 연락 전화번호 남기시오.
(You are going to jog at 6 tomorrow morning. with James. But You can't keep the appointment for personal reasons. So You call him. But he can't answer the telephone. Leave the message about the reason and your phone number. )
☞Hello, James
This is Amy.
I'm sorry I can't jog with you tomorrow morning.
I have a bad cold. So I'd rather take a rest.
If you get the message, please call me this number.
My phone number is ###-####.
Bye.
23. We are going to study lesson 5 today. But students are still noisy after starting the lessons. What are you going to speak to your class? Tell us three sentences and above.
( 오늘은 5과를 시작할 차례로 수업을 시작했는데도 아동들이 소란스러울 때 교사가 할 수 있는 말을 3가지 이상 말하시오.)
☞Keep silent, please. Calm dawn now. Pay attention, please. Stop talking and look at me. It's too noisy. Please, be quiet, will you?
24. What can you speak to your class when the lessons are finished? Tell us five expressions(sentences).
( 수업이 끝날 때 할 수 있는 영어 표현 5가지 말하시오.)
☞ Time is up. That's all for today. Let's call it a day. We'll finish at this time. It's time to stop.
25. 그림을 주고 상황 설명해보기(5개 이상)-이 문제는 자기가 그림을 간단히 하나 정해서 해오도록 합시다. 가장 평이한 길찾기 문제 같은 걸로 해도 좋구요.
-> 영어로 25. Describe the picture. (Explain the picture.)
(그림설명- 한 남자가 신문을 읽고 있고, 그 옆에 고양이가 잠을 자고 있다. 테이블 위에는 사과 바나나 등이 접시에 담겨져 있고, 꽃병에 꽃이 담겨있었다. 화면 왼쪽에는 창문이 하나있고, 그림 중앙위에 시계가 하나 달려 있다.)
(A man is reading a newspaper. A cat is sleeping beside him. There are apples and bananas in the dishes on the table. A clock is on the wall. The window is opened. There are flowers in the vase.)
<- 나름대로 찾아본 그림 ^^;;
There are two person in the dinging room. There are three chairs. A woman and child are sitting at the table. A cup is in front of she. There are cups on the table. It is blue on the wall.
26. 외국 여행을 가서 새 셔츠를 사야할 때 상점에 들어가서 할 수 있는 표현 5가지 말하시오.
-> 영어로 26. When you go abroad, you want to buy a new shirt. In this situation, What are useful expressions?
Can I just have a look around? 구경해도 될까요?
I'd like to buy a shirt. 셔츠하나 사려고 합니다.
May I try it on. Can I try it on? 입어 봐도 되겠습니까?
How much are they in all? 모두 얼마입니까?
Do you have anything cheaper? 좀 더 싼 것이 있습니까?
This is too expensive. 이것은 너무 비싼 것 같군요.
Can you give me a discount? 할인해 줄 수 있습니까?
If you discount this for me. 만일 할인해 주면 사죠.
Well, I'll take it. 그럼, 이것으로 할께요.
Do you accent traveller's checks? 여행자 수표를 받습니까?
You have given me the wrong change. 거스름 돈을 잘 못 주셨습니다.
Please wrap it up. 그것을 포장 좀 해 주세요
I bought this yesterday, but it's the wrong size. 어제 이것을 샀는데, 크기가 맞지 않습니다.
Can I get a refund? 환불해 주시겠습니까?
27. 자신의 집에서 수험장까지 오는 길을 설명하세요.
Please explain how to get to an examination hall from your house.
나의 집은 좌천동에 위치하고 있다. 그 곳에서 부산정보고등학교로 오는 버스는 없다. 그리고 지하철도 거리가 멀어서 아버지의
My home is located in 좌천동. There is no bus for Busan-information-middle school. And it is so far to get on a subway, so I came here by my father's car.
차로 오게 되었다. 좌천동에서 서면을 거쳐 양정에 위치한 부산광역시 교육청을 찾아왔다.
I came to the Busan megalopolis education center that is located in Yang-jung Seo-myun via 좌천동.
광역시 교육청에서 3분 정도 걸어 올라와서 수험장에 도착할 수 있었다.
I could arrive the examination hall from megalopolis education center after a 3 minute walk.
28. 자신이 가장 존경하는 인물을 말하고, 그 이유를 두 가지 말하세요.
Please tell your most esteemed person and tell me two reasons.
저는 제 어머니를 가장 존경합니다. 어머니는 불만이나 불평이 없으시고 모든 일을 긍정적으로 생각하십니다.
I respect my mother most. My mother don't have any discontents and complaints and she thinks all things positively.
그리고 타인을 나와 같이 생각하시는 모습에서 많은 것을 배울 수 있습니다. 그러한 이유에서 항상
And I can learn a lot from the way she regards others as herself. Due to this reason, I love and respect her who never changes than any one else.
한결 같으신 어머니를 누구보다 사랑하고 존경합니다.
29.현장에 나가서 동료 교사들과 원만한 관계를 유지하기 위한 신규교사로서의 자세를 2가지 말하시오.
<Tell me two attitudes when you will go to school as a fresh teacher, to do a good relation with colleague teachers.>
First, as a fresh teacher, I'll help colleague teachers. (먼저, 신규교사로서 저는 동료교사를 돕겠습니다.) And I'll try to have good relations.(그리고 좋은 관계를 가지도록 노력하겠습니다.) Also, I'll learn anything from them in modest attitude.(또한 저는 겸손한 자세로 그들로부터 무엇이든 배울 것입니다.) Second, As a fresh teacher , I'll open my mind. And I'll approach first to a senior.(둘째로, 저는 열린 마음으로 선배교사들에게 먼저 다가가겠습니다.)
30.좋은 수업의 조건을 2가지 말하시오
<Tell me what two conditions of good lesson are.>
Frist, good lesson is what students waiting for.(먼저, 좋은 수업은 학생들이 기다려지는 수업입니다.) So, the condition is making the atmosphere of freedom for speaking English.(이 조건은 영어를 자유롭게 말할 수 있는 분위기를 만드는 것이겠죠.) Second, good lesson is what teacher teaches in joyful mind. And children can attend in the class interestingly. (둘째로, 좋은 수업은 교사는 기쁜 마음으로, 학생은 즐겁게 참여하는 수업입니다.)